Miljövänligt bränsle

Jag bor ju i Norrland, Skellefteå i Västerbotten, och läser dagstidningen Norra Västerbotten till frukosten på morgonen. Idag var det två artiklar som jag skulle vilja belysa.

Den första är att invånarna i Västerbotten är några av de mest miljövänliga i Sverige då nästan hälften cyklar eller går till jobb/skola enligt en undersökning gjord av If. Det var bara en liten notis men det var ju kul att vi är så duktiga här i Västerbotten.

Den andra artikeln handlade om ett pilotprojekt i Piteå om tillverkning av miljövänligt bränsle. De ska starta en fabrik som tillverkar diesel av tallkåda men de satsas även på vindkraftverk. Jag länkar till artikeln så ni kan läsa den i sin helhet HÄR.

Kommentarer
Postat av: Micke-Skeå

Schysst :) Jag har ett tips till din blogg, man kan köpa en tygpåse att ha då man ska handla istället för att köpa nya påsar hela tiden :)

2009-01-29 @ 17:52:43
URL: http://nifida.blogg.se/
Postat av: S a r a

Hallelujah xD Jag hör till det miljövänliga folkslaget :D

2009-01-29 @ 22:45:08
URL: http://saaramarklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0