Mina källor

De källor jag använder när jag ger tips och annan fakta är ofta någon av dessa tre böcker:

UPPDRAGET RÄDDA VÄRLDEN
gjord av Fredrik Colting och Carl-Johan Gadd. Den innehåller 105 "uppdrag" man kan utföra men också annan allmän fakta kring miljön.

100 SÄTT  ATT RÄDDA VÄRLDEN
gjord av Johan Tell. Den innehåller, som titeln säger, 100 olika sätt att kunna bli mer miljömedveten. En del lättare uppgifer en del svårare. Jag använder de jag anser kan  vara lätta att införa i vardagen för det ska inte vara jobbigt eller vårt att  vara miljövänlig.

KLIMATSMART
gjord av Mikael Persson, Bodil Sjöström och Per Johansson. Den innehåller fakta, tips och många "Visste du att...". Där finns tips på miljövänliga presenter och recept och hur miljövänlig, eller omiljövänlig, den svenska livsstilen är. Mycket intressant läsning. Den brukar finnas på mångabibliotek så ett tips är att låna den och titta i!

Detta är alltså de böcker jag använder som grund till mitt arbete men jag snappar upp nya saker lite här och där, lite nu och då. Alltid är det något som händer, någon ny upptäckt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0