Så var skolan igång igen...

Skolan är igång igen och många i min ålder, i min egen klass, har tagit körkortet. Det kör titt som tätt till skolan men som tur är samåker de ofta vilket minskar på koldioxidutsläppen per person. Själv så tar jag cykeln så ofta som det går annars blir det bussen men jag är inget helgon utan har liftat med en kompis ibland då hon har haft bil.

Häromdagen tittade jag igenom lite material och fann ett mycket intressant diagram. Diagrammet visade hur mycket koldioxid man per person/kilometer släpper ut beroende på transportslag. Försökte lägga in diagrammet men det fungerar inte så jag länkar direkt till hemsidan istället. Där finns inget diagram men mycket som jag anser intressant... Så ta er en titt HÄR


Då jag inte kunde lägga upp bilden på diagrammet bjuder jag på en vacker bild jag toch i Prag förra sommaren.
För att vara extra tydlig så åkte jag BUSS dit och bussen varenda plats i bussen var upptagen och vi bodde i studentrum så jag tycker det var en hyfsat klimatvänlig resa.

Men annars, visst är bilden vacker? Skulle kunna vara ett vykort

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0