Tips nr. 3

Många av er har säkerligen avlagt nyårslöften om att bli mer nyttiga under det kommande året och jag kan erkänna att jag är en av dem. Det var länge sedan som jag slutade med lösviktsgodis och likande geleklumpar men jag äter fortfarande choklad. Ibland kan det väl bli lite för mycket av det goda. Så mitt löfte till mig själv är att jag bara ska äta mörk choklad (nyytigare än mjölkchoklad plus att jag tål den bättre då jag är laktosintolerant) och endast på helger, fredag till söndag.

Men det var inte vad mitt tips skull handla om men det gäller mat:



Visste du att det går åt 10 gånger mer energi att framställa kött än om du äter det gröna själv. Problemet idag är att vi äter för mycket kött, mer kött än vad som egenligen är nödvändigt för att vår kropp ska fungera som den ska.

Så DU behöver INTE bli vegetarian utan kanske bara äta lite mindre kött i veckan och försök se om du kan ha en s.k. köttfri dag i veckan för värna om miljön. Ingen stor förändring, bara lite medvetenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0